Niantic – twórca Pokémon GO – poszerza swoje portfolio. Studio podpisało umowę o współwydawaniu gry mobilnej “Rodney Mullen’s SKATRIX”. Rozgrywka będzie polegała na wyczynowej jeździe na deskorolce, przenosząc doświadczenia wirtualnego bohatera do rzeczywistości dzięki technologii AR. W ramach współpracy Niantic ma m.in. dostarczyć swojemu partnerowi narzędzia Lightship, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia dla graczy. Efekty produkcji mają być dostępne jeszcze w 2024 roku.
Niantic i deweloper Reality Crisis podpisali umowę o współwydawaniu gry "Rodney Mullen's SKATRIX" na systemy iOS i Android oraz na zestawy słuchawkowe do rzeczywistości mieszanej, jak Apple Vision Pro. Reality Crisis wykorzysta narzędzia i usługi Lightship firmy Niantic, w tym VPS (Visual Positioning System) i Shared AR wraz z siatką do mapowania Lightship Maps SDK i segmentacją semantyczną (więcej o nich tutaj). Te rozwiązania zapewniają najlepsze wrażenia z jazdy na deskorolce w rzeczywistości rozszerzonej (AR).
Firmy będą współpracować nad rozwojem, marketingiem i dystrybucją tytułów w ramach franczyzy. Umowa będzie obowiązywać przez siedem lat. Szczegóły dotyczące publikacji nowych tytułów będą publikowane na bieżąco, jednak przewiduje się, że pierwsze nowe doświadczenia z “Rodney Mullen's SKATRIX” dostępne będą dla graczy jeszcze w 2024 roku.
Rodney Mullen's SKATRIX
Rodney Mullen nazywany jest “ojcem chrzestnym jazdy na deskorolce”. To właśnie on wymyślił kultowe triki, jak “ollie”, “kickflip” czy “impossible”. Zespół Reality Crisis – inspirowany legendą – tworzy pierwszą grę skateboardową w rzeczywistości rozszerzonej (AR). W SKATRIX gracze wychodzą na ulice swojego miasta, aby odkrywać i budować elementy wirtualnego skateparku. Mogą jeździć po rzeczywistych obiektach dzięki technologii AR i realistycznej fizyce gry, a także stworzyć skatepark swoich marzeń, dzięki któremu wykonają idealny przejazd.
- Zespół Reality Crisis ma ekscytujący i ambitny plan rozwoju SKATRIX. Udowodnił, że jest bardzo kreatywny w korzystaniu z różnych funkcji Lightship, aby połączyć wirtualny świat skateboardingu z rzeczywistością – powiedział Kjell Bronder, VP of product w firmie Niantic. - Współpracujemy z Reality Crisis, aby pokazać, jak może wyglądać zabawa w rzeczywistości rozszerzonej dzięki Lightship i grze SKATRIX. Nowa produkcja umożliwi m.in. budowę wirtualnych skateparków w dowolnym miejscu w świecie rzeczywistym, odblokowanie triku skate'owego i dzielenie się nim z innymi na urządzeniach mobilnych i zestawach słuchawkowych do rzeczywistości mieszanej – dodaje.
- Współpraca z Niantic w celu przekształcenia świata w niekończący się skatepark jest nie tylko ekscytująca, ale także transformująca – powiedział Kasimir Lehto, Co-founder & game director w Reality Crisis. - Umożliwiamy kształtowanie w każdym z nas mentalności skatera, sprawiając, że dowolne miejsce staje się przestrzenią dla kreatywności i przygody. Staramy się, aby gracze spojrzeli poza ekran i wyszli do prawdziwego świata, postrzegając grę jako rozszerzenie samych sportów, zwiększając rzeczywiste umiejętności, kreatywność i interakcje społeczne – dodaje.
Lightship – nieograniczona platforma Niantic do tworzenie aplikacji i doświadczeń AR
Lightship to platforma, która zasila wszystkie gry Niantic, takie jak Pokémon GO, Peridot czy Monster Hunter Now. Spółka oferuje zewnętrznym twórcom dostęp w celu tworzenia aplikacji i doświadczeń połączonych ze światem rzeczywistym. Lightship wykorzystuje najnowocześniejsze ARDK, zapewniając kompleksowy zestaw narzędzi, które ożywiają rzeczywistość rozszerzoną (AR). Niezależnie od tego, czy chodzi o gry, nawigację, czy tworzenie interaktywnych doświadczeń edukacyjnych, Lightship wyposaża twórców w narzędzia do przekształcania ich wizji w rzeczywistość.